W zakupowym kalendarzu trudno szukać większej okazji do sezonowej kampanii niż Black Friday. Klienci szykują się do polowania na okazje, a firmy starają się wyróżnić spośród konkurencji atrakcyjnymi ofertami. Wielu przedsiębiorców uważa, że jedynym sposobem na przyciągnięcie uwagi klientów w tym dniu są znaczne obniżki cen. Jednak, czy Black Friday bez zniżek jest możliwy? Oczywiście, że tak! Czytaj dalej i dowiedz się, jak ograć black fridayową kampanię w kreatywny sposób, zapewniając klientom unikalne doświadczenia zakupowe i jednocześnie dbając o korzyści dla swojej firmy.
Zamiast zniżek – specjalna korzystniejsza oferta
W swoich działaniach na Black Friday wcale nie musisz grać niższymi cenami. Zamiast typowych zniżek, które mogą obniżyć marże i negatywnie wpłynąć na opinię o jakości Twojego produktu lub usługi, zaproponuj klientom specjalną korzystniejszą ofertę. To może być na przykład dodatkowy produkt lub usługa za symboliczną opłatą przy zakupie danego produktu, a także przygotowany pod tę okazję program lojalnościowy, dzięki któremu klienci zdobywają dodatkowe bonusy.
Innym sposobem na zaakcentowanie Black Friday w Twoim biznesie może być przygotowanie dedykowanych zestawów lub specjalnych produktów, które są dostępne tylko w ten dzień lub przez określony czas trwania kampanii. Co zaproponować klientom? Możesz stworzyć zestawy produktów, które idealnie uzupełniają się nawzajem lub wprowadzić limitowaną edycję produktu, który będzie dostępny jedynie w trakcie Black Friday. To skuteczny sposób na wywołanie poczucia unikalności u klientów i zachęcenie ich do skorzystania z oferty. Tylko pamiętaj – aby ta strategia zadziałała, kluczowe jest zastosowanie i podkreślanie w komunikacji ograniczonego czasu, kiedy można z niej skorzystać.
Zamiast obniżek cen, możesz również zaoferować klientom bonusy lub dodatkowe upominki za dokonanie zakupu w okresie Black Friday. To mogą być na przykład gratisy, dodatkowe usługi czy darmowa dostawa tylko w czasie trwania kampanii. W ten sposób podkreślisz wartość, jaką dajesz swoim klientom, nie obniżając przy tym standardowych cen.
Pomyśl o innych korzyściach niż zwiększenie sprzedaży
Okres Black Friday jest znany z wyjątkowych promocji, ale możesz wyciągnąć z niego znaczenie więcej, niż tylko chwilowy wzrost sprzedaży. Musisz tylko popatrzeć na większy obrazek i zastanowić się, w jaki sposób sprzedajesz w ciągu całego roku.
Przygotowując sezonową kampanię w czasie Black Friday, możesz skutecznie pozyskać nowych klientów, zwiększyć liczbę subskrybentów newslettera oraz rozbudować swoje profile w mediach społecznościowych. Postaw na rozwój tego kanału, który w Twojej strategii biznesowej ma kluczowe znaczenie. Jakie działania Ci w tym pomogą?
Cel: Większa liczba odbiorców newslettera
Jeśli chcesz rozbudować bazę klientów zapisanych do Twojego newslettera, przygotuj kuszącą ofertę dla subskrybentów: możesz zachęcić potencjalnych klientów do zapisania się na newsletter, oferując im ekskluzywne okazje lub korzyści, których nie znajdą w innych miejscach, np.:
- dostęp do tajnych ofert przed oficjalnym rozpoczęciem Black Friday,
- specjalny materiał ekspercki do pobrania po zapisie, np. e-book, checklista z Twoją unikalną wiedzą,
- minikurs e-mailowy – podziel się kluczowymi w Twojej branży wskazówkami w formie cyklicznych maili edukacyjnych, wysyłanych tylko w określonym czasie kampanii.
Decydując się na kampanię w takim stylu, skupiasz się na zapoznaniu nowych klientów z Twoją marką i budowaniu zaufania przez dostarczanie wartościowych materiałów. W ten sposób w okresie Black Friday możesz znacząco rozbudować swoją bazę kontaktów, do których dotrzesz z korzystnymi ofertami podczas kolejnych kampanii, np. świątecznych czy noworocznych.
Cel: Zaangażowanie i wzrost na kontach w mediach społecznościowych
Jeśli marki w Twojej branży aktywnie prowadzą social media i sprzedają za pomocą tych kanałów, okres Black Friday będzie doskonałym czasem na powiększenie Twoich profili. Opracowując angażującą kampanię na koniec roku, zwrócisz uwagę potencjalnych klientów i zbudujesz zaufanie u nowych obserwujących, którzy zostaną z Tobą jeszcze na długo po tym, jak ze sklepów znikną ostatnie zniżki.
Jak wzbudzić zainteresowanie Twoimi działaniami w social mediach?
- Zorganizuj kreatywny konkurs z wartościowymi nagrodami: Organizacja konkursów na platformach społecznościowych jest doskonałym sposobem na zaangażowanie obecnych i potencjalnych klientów. Zadbaj o odpowiednią kreację graficzną, by odbiorcy chcieli like’ować Twoje posty, pisz angażujące treści, które będą chętnie komentować i przede wszystkim zaoferuj unikalną nagrodę, zachęcającą do udziału. Na koniec nie zapomnij o regulaminie – zasady konkursu muszą być dostępne i jasne, aby konkurs nie obrócił się przeciwko Tobie.
- Nawiąż współpracę z influencerami: Współpraca z influencerami z branży może znacząco zwiększyć zasięg kampanii i przyciągnąć nowe osoby do marki. Możesz wykorzystać taką współpracę, by poszerzyć grono swoich odbiorców, ale także by wypromować konkurs, specjalną ofertę na Black Friday lub lead magnet, który oferujesz przy zapisie do newslettera. Podczas wyboru influencerów do współpracy pamiętaj, tylko by decydować się na osoby spójne z wizerunkiem Twojej marki i/lub edukujące w podobnym obszarze. Np. jeśli prowadzisz e-commerce ze zdrową żywnością, współpraca z aktywną w social mediach dietetyczką, zwiększy szansę na to, że jej grupa odbiorców będzie również zainteresowana Twoimi działaniami.
Jak widzisz, przeprowadzenie kampanii na Black Friday bez zniżek jest jak najbardziej możliwe! Jeśli podejdziesz do tego dnia w kreatywny sposób, możesz osiągnąć dużo większe biznesowe korzyści niż chwilowy wzrost sprzedaży. Zamiast tradycyjnych obniżek cen, skup się na tworzeniu specjalnych i korzystniejszych ofert dla klientów wyposażając ich w wiedzę lub pomagając im dowiedzieć się o sobie czegoś więcej. Ograniczenie dostępności produktów, dedykowane zestawy, newsletter oraz dodatkowe bonusy to tylko niektóre z pomysłów, które możesz wykorzystać, aby przyciągnąć uwagę klientów i wyróżnić się w tym intensywnym czasie. Black Friday to doskonała okazja, aby zbudować lojalność klientów i zwiększyć świadomość marki, więc wykorzystaj ten dzień w pełni!
A jeśli nie masz pomysłu na to, jak ograć tegoroczny Black Friday w Twojej firmie, odezwij się do nas! Podczas darmowej konsultacji wspólnie zastanowimy się, jakie działania pomogą Ci wykorzystać tę sezonową kampanię na maksa!