Organizując wyprawy masz przed sobą dziesiątki wyzwań: formalności, logistyka, niska elastyczność cenowa partnerów, problemy z lokalnymi przewodnikami, nieoczekiwane zmiany, komunikacja z uczestnikami, a do tego – ciągła rekrutacja. Organizacja wycieczki zaczyna się na długo zanim zapełni się lista chętnych. Jeśli frekwencja nie utrzyma się na min. 50%, Twoje starania: zadatki, ustalenia, wizerunek w oczach partnerów wyprawy legną w gruzach. A 50% to prawdopodobnie tylko pewność, że nie dołożysz do tego interesu. Jakąkolwiek korzyść zobaczysz dopiero, gdy pułap osiągnie 65%, a realny zarobek przy ponad 80%. Przydałaby się awaryjna lista chętnych, ale o nią trudno, gdy wyprawa ma jeszcze wiele wolnych miejsc? Zwiększenie sprzedaży usług turystycznych jest rozwiązaniem, tylko – jak to zrobić z głową?

Jak reklamować biuro podróży, czyli co myśli Twój klient?

Nie dość, że masz multum spraw na głowie, słyszysz, że Twoja konkurencja właśnie otworzyła kolejne zapisy na wyprawę podobną do Twojej, a ich marketing, aż się grzeje od zgłoszeń. Przynajmniej tak mówią. Zdradzimy Ci tajemnicę: gdy firma krzyczy o tym, że coś „schodzi jak świeże bułeczki” z wysoką pewnością – jest dokładnie odwrotnie. To tylko mechanizm na który reagują klienci. Nazywa się regułą niedostępności i jest szalenie skuteczny, gdy chcesz przekonać niezdecydowanych klientów. Warunek jest jeden: już teraz muszą rozważać zakup Twojej wycieczki. Czy wiesz ilu klientów Ty masz na tym etapie? Procesy decyzyjne przy wysokokosztowych produktach są długie, a wyprawa życia to obszar marzeń, tych decyzji Twoi klienci nie podejmują impulsywnie. Przynajmniej nie wszyscy i nie zazwyczaj. Aby zapewnić sobie pełną listę uczestników i dodatkowo rezerwową musisz zrozumieć, jak przebiega proces decyzyjny w głowie Twojego klienta. “Hackując” jego zachowanie zapewnisz sobie spokój i skupisz się na ważnych dla Ciebie obszarach wyprawy i lojalności klientów.

Jak efektywnie pozyskiwać klientów na wyprawy?

Ile razy nowi klienci muszą zobaczyć przekaz w marketingu usług turystycznych, aby podjąć decyzję zakupową?

Wzmacnianie przekazu informacji o Twojej wyprawie to klucz do sukcesu. Pokazując ten sam komunikat poprzez jego powtarzalne prezentowanie pomaga w umocnieniu Twojej firmy w pamięci krótkotrwałej potencjalnych klientów. Im częściej widzą daną ofertę, tym bardziej jest ona zakorzeniona w ich świadomości. Przyjmuje się, że użytkownik internetu musi zobaczyć komunikat 15 razy, aby wejść z nim w interakcje, a po 7 interakcjach rozpoczyna rozważanie Twojej oferty – bada za i przeciw. Każdy z nas zwyczajnie potrzebuje czasu, aby zbudować zaufanie do marki lub produktu, który ona oferuje. Kilkakrotne spotkanie z ofertą pozwala na stopniowe zbudowanie zaufania poprzez jej znajomość i powtarzalność. Wyprawa życia obarczona jest bagażem emocjonalnym i pomimo, że nie jest racjonalnym wyborem, psychologicznie klient będzie chciał go zracjonalizować. W miarę wzrostu liczby interakcji, potencjalni klienci zaczynają odczuwać większą pewność co do swojej decyzji. Redukcja wątpliwości jest istotna w procesie konwersji.

Reklama biura podróży, która zdobędzie Twojego klienta

Reklamowanie biura podróży powinno wspierać Twój główny cel: zwiększenie ekspozycji Twojego komunikatu. Efekt? Zwiększenie sprzedaży. Działania marketingowego Twojego biura podróży pozwolą na stałe podążenie za klientem z komunikatem, który chcesz, aby usłyszał. Na każdym rynku mamy do czynienia z różnymi grupami społecznymi, takimi jak innowatorzy, obserwatorzy czy na końcu, dojrzewający konsumenci. Pierwsi uczestnicy, którzy zgłaszają się na Twoje wyprawy są prawdopodobnie „innowatorami”, łatwo otwierającymi się na nowe pomysły tzw. Early adopters. Mieli już jakieś plany, albo wcześniejsze doświadczenia z podobnymi produktami, ale reszta rynku jest  bardziej oporna na zmiany swoich przyzwyczajeń, dlatego rolą marketingu i sprzedaży Twojej firmy jest ciągłe karmienie klienta informacjami, aby nabył przekonanie graniczące z pewnością, że jesteś wyborem idealnym.

Co musisz wiedzieć reklamując biuro podróży?

Jak działaniami marketingowymi umocnić klienta w przekonaniu, że decydując się na Ciebie, podejmuje dobrą decyzję?

Reklama biura podróży zaczyna się od dania argumentów na TAK Twojemu klientowi! Odpowiedz sobie na pytanie, co cenią w Twoich wyprawach dotychczasowi klienci i eksponuj swoje wyróżniki.

  1. Przedstaw swoje dane o zadowoleniu klientów
  2. Dziel się historiami sukcesu innych podróżników
  3. Jeśli jesteś odważny możesz oferować gwarancję satysfakcji lub zwrotu pieniędzy
  4. Pokaż graficzne zestawienie wszystkich korzyści wynikających z udziału w wyprawie
  5. Porównaj swoją ofertę z konkurencyjnymi opcjami, podkreślając unikalne cechy i wartości dodane w swojej firmie.

Co możesz zacząć robić już dzisiaj, aby zwiększyć swój przekaz oferty do potencjalnych klientów?

Promując biuro podróży postaw za cel, aby zwiększyć intensywność swojego przekazu. Nie daj o sobie zapomnieć i staraj się towarzyszyć klientowi w całym procesie decyzyjnym. Reklamując biuro podróży wykorzystaj moc content marketingu usług turystycznych i kampanie reklamowe, które pomogą z dotarciem do Twojego klienta, a to bezpośrednio wpłynie na budowę rozpoznawalności marki na tle konkurencji. Na koniec nie zapomnij, że telefoniczna obsługa klienta pozwoli Ci na zbudowanie relacji ze swoimi nowymi klientami, tworzyć doświadczenie klienta, a uczestnikowi wyprawy zaufać Ci przed wycieczką.

  1. Prowadź Kampanie Social Media
  2. Wykorzystuj Retargeting Reklam
  3. Prowadź kampanie Google Ads
  4. Zbuduj listę newsletter
  5. Zorganizuj Flash Sale z dodatkowymi korzyściami

Pozyskiwanie nowych klientów, a budowanie lojalności klientów

Gdy pozyskasz nowego klienta, możesz mieć pewność o skuteczności kampanii reklamowych, ale czy wiesz jak często kupuje Twój już raz pozyskany klient? Jednak ciągłe zwiększanie sprzedaży tylko, aby “zdobyć klienta”, może być tak zbawienne dla Twojej firmy turystycznej, jak i uciążliwe. W Twoim biznesie Lifetime Value klienta liczysz w latach (statystycznie klient kupuje jedną wycieczkę na 1,5-2 lata). Poznaj metody jak zatrzymać klienta i zbudować długotrwałą relację, by nowego klienta przekonwertować na stałego klienta. Systemowa i skuteczna obsługa klienta przyniesie Ci zwiększenie sprzedaży usług turystycznych w długim terminie.

  1. Zadbaj o customer experience i ciągle monitoruj ścieżkę swojego klienta
  2. Zadbaj o doświadczenie klienta przed, podczas i po wyprawie
  3. Stwórz programy lojalnościowe dla pierwszych i powracających klientów
  4. Buduj relacje z klientem pozostając z nim w kontakcie w newsletterze lub poprzez opiekuna klientów

Pobierz ebook o metodach sprzedaży usług turystycznych, które zapełniają ostatnie miejsca na wyprawach

Chcesz dowiedzieć się więcej o tym jak zapełnić ostatnie miejsca na wyjazdach pobierz ebook 5 action steps, które przybliżą Cię do zapełnienia 100% listy uczestników Twoich najbliższych wypraw. Oprócz porad w jaki sposób wdrożyć działania marketingowe do promocji biura podróży, przygotowaliśmy też BONUS: 4 działania marketingowe, które pomogą Ci zdobyć klienta jeśli wszystko inne zawiedzie!