Strategia marketingowa to jasna odpowiedź na pytanie „Co robić, aby sprzedawać więcej i skutecznej, efektywnie wykorzystując swoje zasoby?”.
Aby ją znaleźć, zbieramy dane i badamy Twoją firmę, jej otoczenie oraz klientów, co pomaga nam wyciągnąć trafne wnioski i zaproponować działające rozwiązania. Jak to wygląda w praktyce?
Otrzymasz wyniki audytów, które wykażą błędy i dobre praktyki w takich obszarach biznesu jak: analityka, konta reklamowe, ścieżka klienta, komunikacja w social mediach oraz e-mail marketing i automatyzacje.
Wejdziemy w głąb Twoich procesów marketingowo-sprzedażowych i przyjrzymy się im z bliska.
Zidentyfikujesz obszary, których poprawa przełoży się na lepsze rezultaty.
Określimy problemy i hipotezy dotyczące komunikacji i sprzedaży w ramach Twojej marki.
Dowiesz się, jak myśli Twój konsument i co powstrzymuje go przed zakupem Twojego rozwiązania.
Poznamy prawdziwe potrzeby klientów będących w Twojej grupie docelowej i zidentyfikujemy ich obiekcje zakupowe.
Dostrzeżesz, co sprawia, że konkurencja wyprzedza Cię o krok i tracisz na wysoko konkurencyjnym rynku.
Sprawdzimy marki, które wyróżniają się na Twoim rynku, ich sposoby sprzedaży i przewagi nad Twoją marką.
Otrzymasz gotowy plan na ścieżkę klienta w Twojej firmie, która na każdym etapie przekonuje do zakupu.
Znajdziemy sposoby na budowanie gotowości zakupowej Twoich klientów dzięki jasno zdefiniowanej ścieżce online.
Otrzymasz plan, który w stabilny i mierzalny sposób przyczyni się do zwiększenia skali Twojej firmy.
Określimy zasoby i nakłady finansowe oraz ułożymy działania w plan.
Wspólnie przeanalizujemy Twoje otoczenie biznesu i produkt, porozmawiamy z klientami oraz znajdziemy luki w ścieżce użytkownika. Podczas warsztatów strategicznych wypracujemy sposób budowania gotowości zakupowej klientów od pierwszego kontaktu z marką, aż do finalizacji transakcji, dzięki czemu zyskasz stabilne źródło przychodu.
Strategia marketingowa jest niezbędna każdej firmie, która chce osiągnąć sukces na konkurencyjnym rynku. Dobrze opracowana strategia marketingowa pozwala szybciej osiągać cele biznesowe, ponieważ bezpośrednio zwiększa skuteczność sprzedaży. Wielowymiarowość procesu strategicznego prowadzi do odnalezienia odpowiedzi na kluczowe dla każdego właściciela firmy pytanie: co robić, aby sprzedawać więcej i skutecznej, efektywnie wykorzystując posiadane zasoby (z obszarów budowania produktu, sprzedaży, obsługi klienta, marketingu i PR).
W procesie przygotowania strategii:
Odpowiednio wdrożona, skuteczna strategia marketingowa bezpośrednio wpłynie na rezultaty sprzedażowe Twojej firmy.
Raport oddajemy w formie prezentacji ze szczegółowymi opisami taktycznych działań. Otrzymujesz swego rodzaju instrukcję obsługi marketingu swojej firmy. Do tego dołączamy podsumowania audytów oraz plików z KPI i budżetami, a także tablicę MIRO z podsumowaniem działań konkurencji na Twoim rynku. Raport zawiera skróty najważniejszych danych, wniosków i rekomendacji, dzięki czemu możesz wykorzystać go jako kierunek dalszych działań dla działu marketingu i rozwoju, łącząc rozwój produktu i sprzedaży.
Współpraca strategiczna zajmuje ok. 30 dni roboczych.
Od momentu ustalenia współpracy klient otrzymuje do wypełnienia formularze dotyczące produktu, usługi, prowadzonych działań marketingowych oraz klientów. To odpowiedni czas na nadanie dostępów do analityki, konta reklamowego i systemów, których używa firma, aby skorygować ewentualne potknięcia i zebrać wiarygodne dane.
Po otrzymaniu formularzy następuje moment, w którym w Digital Heart przeprowadzamy analizę Twojego biznesu, konkurencji i klientów, a następnie przygotowujemy spotkanie warsztatowe.
Podczas spotkania omawiamy to, co udało się ustalić i wywnioskować z otrzymanych dostępów oraz przeprowadzonych analiz. Wspólnie przyglądamy się konkurencji, tworzymy obraz person, dookreślamy komunikację produktu do klientów i finalnie opracowujemy pierwszy zarys strategii marketingowej. W spotkaniu powinny uczestniczyć nie więcej niż 3, max. 4 osoby - najlepiej z poziomu założycieli firmy oraz marketingu i komunikacji lub sprzedaży.
Po spotkaniu przygotowujemy raport w postaci ok. 120-stronicowego „poradnika” wdrożeniowego z podsumowaniem elementów lejka konwersji. Raport zawiera sugestie etapów wdrażania strategii oraz podkreśla najważniejsze aspekty, na które trzeba zwrócić uwagę w trakcie realizacji.