Strategia Marketingowa
w Digitalu

  • Nadaj kierunek swojej firmie 
  • Zwiększ efektywność sprzedaży 
  • Popraw widoczność swojej marki w internecie
Zaufaj doświadczeniu agencji Digital Heart

Strategia marketingowa
z Digital Heart

Strategia marketingowa to jasna odpowiedź na pytanie „Co robić, aby sprzedawać więcej i skutecznej, efektywnie wykorzystując swoje zasoby?”.

Aby ją znaleźć, zbieramy dane i badamy Twoją firmę, jej otoczenie oraz klientów, co pomaga nam wyciągnąć trafne wnioski i zaproponować działające rozwiązania. Jak to wygląda w praktyce?

Na jakie pytania odpowie strategia?

Jak to działa u mnie?

Otrzymasz wyniki audytów, które wykażą błędy i dobre praktyki w takich obszarach biznesu jak: analityka, konta reklamowe, ścieżka klienta, komunikacja w social mediach oraz e-mail marketing i automatyzacje.

i

Audyty

Wejdziemy w głąb Twoich procesów marketingowo-sprzedażowych i przyjrzymy się im z bliska.

Co blokuje mój rozwój?

Zidentyfikujesz obszary, których poprawa przełoży się na lepsze rezultaty.

i

Aktualna sytuacja

Określimy problemy i hipotezy dotyczące komunikacji i sprzedaży w ramach Twojej marki. 

Dlaczego klienci nie kupują?

Dowiesz się, jak myśli Twój konsument i co powstrzymuje go przed zakupem Twojego rozwiązania.

i

Poznanie klienta

Poznamy prawdziwe potrzeby klientów będących w Twojej grupie docelowej i zidentyfikujemy ich obiekcje zakupowe. 

Dlaczego klienci wybierają konkurencję?

Dostrzeżesz, co sprawia, że konkurencja wyprzedza Cię o krok i tracisz na wysoko konkurencyjnym rynku. 

i

Przewagi konkurencyjne

Sprawdzimy marki, które wyróżniają się na Twoim rynku, ich sposoby sprzedaży i przewagi nad Twoją marką.

Co muszę zrobić, aby nadać właściwy kierunek działaniom?

Otrzymasz gotowy plan na ścieżkę klienta w Twojej firmie, która na każdym etapie przekonuje do zakupu.

i

Rozwiązania

Znajdziemy sposoby na budowanie gotowości zakupowej Twoich klientów dzięki jasno zdefiniowanej ścieżce online.

Jak zaplanować działania strategiczne, od czego zacząć?

Otrzymasz plan, który w stabilny i mierzalny sposób przyczyni się do zwiększenia skali Twojej firmy.

i

Harmonogram

Określimy zasoby i nakłady finansowe oraz ułożymy działania w plan.

Jak wygląda praca nad strategią z Digital Heart?

Wspólnie przeanalizujemy Twoje otoczenie biznesu i produkt, porozmawiamy z klientami oraz znajdziemy luki w ścieżce użytkownika. Podczas warsztatów strategicznych wypracujemy sposób budowania gotowości zakupowej klientów od pierwszego kontaktu z marką, aż do finalizacji transakcji, dzięki czemu zyskasz stabilne źródło przychodu.

  • 1
    Nadanie agencji dostępu do wymaganych systemów
  • 2
    Analiza aktualnej sytuacji, audyty, briefing agencji na podstawie kwestionariuszy
  • 3
    Research konkurencji
  • 4
    Analiza persony
  • 5
    Warsztaty strategiczne
  • 6
    Raport strategiczny
  • 7
    Prezentacja raportu podczas spotkania

Jakiej strategii potrzebuje Twoja firma?

Strategia Komunikacji przyda się Twojej firmie, jeśli:

  • nie wiesz, jak komunikować zalety swojego produktu,
  • Twoje treści na temat produktu nie sprzedają go,
  • trudno Ci określić wyróżnik swojej usługi,
  • konkurencja lepiej angażuje klientów w swoich działaniach
  • tworzenie materiałów jest dla Ciebie trudne i brakuje Ci jasnych wytycznych
  • Twój lejek konwersji już działa i sprawdził się w boju, ale potrzebujesz nadać mu unikalny charakter.
Usługa audytu w Digital Heart. Wyniki nie spełniają Twoich oczekiwań? Zidentyfikujemy problemy i przeprowadzimy audyt wybranych przez Ciebie obszarów.
udowanie strategii marketingowej w Digital Heart. Wspólnie wypracujemy sposób gotowości zakupowej klientów, które dostarczy Ci stabilne źródło dochodu.

Strategia Konwersji pomoże Twojej firmie, jeśli:

  • Twoje przychody utknęły w martwym punkcie i nie wiesz, co w procesie zakupowym działa, a co nie,
  • nie wiesz, jak przebiega ścieżka zakupowa konsumenta w Twoim sklepie internetowym lub uważasz, że da się ją lepiej poprowadzić,
  • szukasz możliwości rozwoju i wzrostu swojego sklepu internetowego,
  • chcesz wyjść do nowych segmentów klientów, w świadomy sposób przyciągając ich do swoich produktów,
  • chcesz świadomie budować gotowość zakupową klientów już od pierwszego styku z Twoją marką.

Pobierz szczegółowy zakres współpracy strategicznej z Digital Heart

Zaufaj doświadczeniu agencji Digital Heart

Do tej pory opracowaliśmy strategie dla m.in.:

FAQ

Po co Ci strategia marketingowa?

Strategia marketingowa jest niezbędna każdej firmie, która chce osiągnąć sukces na konkurencyjnym rynku. Dobrze opracowana strategia marketingowa pozwala szybciej osiągać cele biznesowe, ponieważ bezpośrednio zwiększa skuteczność sprzedaży. Wielowymiarowość procesu strategicznego prowadzi do odnalezienia odpowiedzi na kluczowe dla każdego właściciela firmy pytanie: co robić, aby sprzedawać więcej i skutecznej, efektywnie wykorzystując posiadane zasoby (z obszarów budowania produktu, sprzedaży, obsługi klienta, marketingu i PR). 

W procesie przygotowania strategii: 

  • zrozumiesz prawdziwe potrzeby klientów i dostosujesz produkt do tego, co chce konsumować rynek; 
  • wykreujesz unikalne wyróżniki marki, które dadzą jej przewagę na rynku;
  • ocenisz aktualne działania online i zidentyfikujesz działania marketingowe, które przyniosą Ci najlepsze efekty oraz te, które blokują rozwój firmy bądź są zupełnie zaniedbane.

Odpowiednio wdrożona, skuteczna strategia marketingowa bezpośrednio wpłynie na rezultaty sprzedażowe Twojej firmy. 

Jak wygląda raport strategiczny?

Raport oddajemy w formie prezentacji ze szczegółowymi opisami taktycznych działań. Otrzymujesz swego rodzaju instrukcję obsługi marketingu swojej firmy. Do tego dołączamy podsumowania audytów oraz plików z KPI i budżetami, a także tablicę MIRO z podsumowaniem działań konkurencji na Twoim rynku. Raport zawiera skróty najważniejszych danych, wniosków i rekomendacji, dzięki czemu możesz wykorzystać go jako kierunek dalszych działań dla działu marketingu i rozwoju, łącząc rozwój produktu i sprzedaży.

Ile trwa współpraca strategiczna?

Współpraca strategiczna zajmuje ok. 30 dni roboczych. 

  • Rozpoczęcie, formularze - 7 dni

Od momentu ustalenia współpracy klient otrzymuje do wypełnienia formularze dotyczące produktu, usługi, prowadzonych działań marketingowych oraz klientów. To odpowiedni czas na nadanie dostępów do analityki, konta reklamowego i systemów, których używa firma, aby skorygować ewentualne potknięcia i zebrać wiarygodne dane.

  • Analizy i wnioski z przesłanych formularzy - 7 dni

Po otrzymaniu formularzy następuje moment, w którym w Digital Heart przeprowadzamy analizę Twojego biznesu, konkurencji i klientów, a następnie przygotowujemy spotkanie warsztatowe.

  • Spotkanie warsztatowe 1-2 dni, online lub stacjonarnie

Podczas spotkania omawiamy to, co udało się ustalić i wywnioskować z otrzymanych dostępów oraz przeprowadzonych analiz. Wspólnie przyglądamy się konkurencji, tworzymy obraz person, dookreślamy komunikację produktu do klientów i finalnie opracowujemy pierwszy zarys strategii marketingowej. W spotkaniu powinny uczestniczyć nie więcej niż 3, max. 4 osoby - najlepiej z poziomu założycieli firmy oraz marketingu i komunikacji lub sprzedaży.

  • Tworzenie raportu - 14-20 dni

Po spotkaniu przygotowujemy raport w postaci ok. 120-stronicowego „poradnika” wdrożeniowego z podsumowaniem elementów lejka konwersji. Raport zawiera sugestie etapów wdrażania strategii oraz podkreśla najważniejsze aspekty, na które trzeba zwrócić uwagę w trakcie realizacji.

Darmowa konsultacja z naszym specjalistą
  • Dowiedz się, jak działamy
  • Odkryj możliwości rozwoju swojego biznesu
  • Poznaj nowe sposoby dotarcia do Twoich klientów