Wybranie kierunku, w którym ma podążać Twoja firma wśród niezdecydowanych konsumentów na wysoko konkurencyjnym rynku, to duża odpowiedzialność.
Nie obejdzie się bez wytyczenia kompleksowego planu, który zadba o serce Twojej firmy i dobrania metod zwiększających przychody w zgodzie z celami rozwoju.
Nie rób tego w pojedynkę, dobierz zespół, który pomoże Ci znaleźć odpowiedzi na kluczowe pytania.
Otrzymasz wyniki audytu wszelkich obszarów marketingu internetowego i generowanego przychodu z działań online.
Audyt Social Media; Audyt Kont Reklamowych; Audyt Marketing Automation; Audyt Analityczny, Audyt Email Marketingu.
Zidentyfikujesz obszary, których poprawa przełoży się na lepszy zwrot z inwestycji w obszary online.
Analiza marki z naciskiem na wyniki kampanii organicznych i płatnych, zmapowanie efektywności ścieżki użytkownika i aktualnego lejka konwersji firmy oraz efektywność finansową marketingu firmy.
Poznasz, jak myśli Twój konsument i co powstrzymuje go przed zakupem Twojego rozwiązania.
Tworzymy obrazy interakcji Twojego klienta z produktami i rozkładamy na czynniki pierwsze: obiekcje zakupowe, gotowość zakupową, problemy i potrzeby odbiorców.
Dostrzeżesz, co sprawia, że konkurencja wyprzedza Cię o krok i tracisz na wysoko konkurencyjnym rynku.
Analiza konkurentów w szerokim zakresie pod względem ich taktyk sprzedażowych, promowania kluczowych produktów, ścieżki klientów w internecie, lejka konwersji, komunikacji reklamowej i organicznej.
Otrzymasz gotowy plan na ścieżkę klienta w Twojej firmie, która przekonuje do zakupu na każdym swoim etapie.
Budujemy lejek konwersji, określamy elementy wielokanałowych działań marki, tworzymy rozwiązania na zwiększenie gotowości zakupowej klientów, aby zwiększać konwersję i przychody firmy.
Otrzymasz plan, który w stabilny i mierzalny sposób przyczyni się do zwiększenia przychodów Twojej firmy w określonym czasie.
Określimy zasoby i nakłady finansowe oraz ułożymy działania w plan.
szukanie aktualnych wyzwań w działaniach marketingowych i sprzedażowych.
wyciągnięcie wniosków z zachowań zakupowych, wzorów psychologicznych klientów; znalezienie jasnych wyróżników klienta na tle innych ofert i praktyk biznesowych.
weryfikacja założeń i wspólne opracowywanie user journey, person, USP (Unique Selling Proposition) oraz komunikacji do klientów.
świadome budowanie gotowości zakupowej wśród klientów za pomocą narzędzi marketingu online, opracowywane wraz z klientem podczas spotkania warsztatowego.
przygotowanie planu rozwoju działań marketingowych, które pozwolą Twojej firmie osiągnąć zadowalający wzrost przychodów.
Opracowanie podsumowania w formie raportu. Dokument składa się z rezultatów analiz, podsumowania aktualnych produktów, wniosków z przeglądu konkurencji, portretów klienta docelowego oraz rozpisania poszczególnych elementów składowych lejka konwersji i user journey w internecie, które omówiliśmy podczas warsztatów.
Podczas finałowego spotkania przechodzimy przez główne rekomendacje i omawiamy plan działań, harmonogram i zasoby potrzebne do jego wdrożenia oraz udzielamy porad jak osiągnąć sukces, wprowadzając strategię w życie.
To właśnie strategia marketingowa jest dla firmy kluczem do osiągnięcia sukcesu na konkurencyjnym rynku. Dobrze opracowana strategia marketingowa bezpośrednio wpływa na skuteczność sprzedaży, dzięki czemu przekłada się na lepsze osiąganie celów biznesowych. Do procesu strategicznego warto podejść wielowymiarowo, żeby zidentyfikować odpowiedź na kluczowe dla każdego przedsiębiorcy pytanie: w jaki sposób sprzedawać więcej i skutecznej, efektywnie wykorzystując dostępne zasoby (w obszarach takich jak: budowanie produktu, marketing i PR, sprzedaż czy obsługa klienta).
Dzięki strategii zrozumiesz prawdziwe potrzeby klientów i dostosujesz swój produkt do tego, czego szuka rynek. Po zidentyfikowaniu mocnych stron konkurentów stworzysz unikalne dla swojej marki wyróżniki, które dadzą Ci przewagę. Proces strategiczny daje też szansę na refleksję nad aktualnymi działaniami online i pozwala na lepsze zrozumienie, jakie działania marketingowe przynoszą najlepsze efekty, a które z nich blokują rozwój firmy, bądź w ogóle nie są wykorzystywane.
W skrócie: inwestując w skuteczną strategię marketingową, bezpośrednio wpłyniesz na rezultaty sprzedażowe swojej firmy.
Na koniec całego procesu otrzymasz prezentację z raportem, omawiającym taktyczne dla Twojej firmy działania. Krok po kroku wyjaśnimy w nim, co masz zrobić, by odpowiednio zadbać o marketing swojej firmy. Dostaniesz również podsumowania wszystkich wykonanych audytów, plików z oszacowanymi KPI i budżetami, a także przegląd Twojej konkurencji rozrysowany na tablicy MIRO. Dzięki temu w jednym miejscu będziesz mieć najważniejsze dane, wnioski i rekomendacje, gotowe do wykorzystania w udoskonalaniu pracy nad marketingiem, rozwojem produktu i sprzedażą w Twojej firmie.
Proces strategiczny trwa ok. 30 dni roboczych.
Po nawiązaniu współpracy prosimy każdego klienta o odpowiedź na kluczowe pytania dotyczące oferowanych usług/produktów, klientów oraz podejmowanych działań marketingowych. Równoległym krokiem jest też nadanie dostępów do analityki, konta reklamowego oraz innych systemów, z których korzysta klient - abyśmy mogli zebrać wiarygodne dane, niezbędne do wnioskowania o potrzebnych zmianach.
Na podstawie uzyskanych odpowiedzi oraz danych przeprowadzamy w agencji analizę biznesu, aktualnych klientów i konkurencji, które wykorzystamy do przeprowadzenia spotkania warsztatowego.
Podczas warsztatów przedstawiamy wnioski i dyskutujemy na temat przeprowadzonych audytów. Omawiamy kluczowe działania konkurencji, konstruujemy odpowiadające marce persony, wskazujemy na skuteczne sposoby komunikowania produktu oraz tworzymy pierwszą wersję strategii marketingowej. W warsztatach powinny uczestniczyć nie więcej niż 3-4 osoby - rekomendujemy udział założycieli firmy oraz osób odpowiedzialnych za marketing i sprzedaż.
Zbierając dane z etapu analizy i warsztatów, opracowujemy ok. 120-stronicowy raport, w którym krok po kroku opisujemy wdrożenie poszczególnych elementów lejka konwersji. Uwzględniamy w nim kolejne etapy działań oraz kluczowe aspekty, na które warto zwrócić szczególną uwagę przy wdrożeniu.