Zastanawiasz się, co robić, aby skutecznie docierać do odpowiedniej grupy docelowej i angażować ich w swój brand?
Zacznij od spojrzenia na kluczowe dane i określ, co wiesz o kondycji swojej marki oraz jej otoczeniu i klientach, a następnie przekuj to w Twój unikalny Tone of voice, który chce się usłyszeć! Albo oddaj się w ręce Digital Heart.
Otrzymasz wyniki audytu mediów społecznościowych, które wykażą błędy i dobre praktyki w komunikacji Twojej marki.
Wejdziemy w głąb Twoich profili w social mediach i przyjrzymy się z bliska komunikacji marki.
Zidentyfikujesz obszary, których poprawa przełoży się na lepsze rezultaty.
Określimy problemy i hipotezy dotyczące komunikacji Twojej marki.
Dowiesz się, jak myśli Twój konsument i co powstrzymuje go przed interakcjami z Twoją marką.
Poznamy prawdziwe potrzeby klientów będących w Twojej grupie docelowej i zidentyfikujemy ich sposoby konsumpcji treści w internecie.
Dostrzeżesz, co sprawia, że konkurencja wyprzedza Cię o krok i w jaki sposób angażuje odbiorców w interakcje.
Sprawdzimy marki, które wyróżniają się na rynku, ich sposoby komunikacji i metody angażowania klientów w promowanie marki.
Otrzymasz gotowy plan na to, co zrobić, aby Twój brand stał się rozpoznawalny w branży.
Znajdziemy sposoby na zwiększenie widoczności Twojej marki w sieci i zwiększenie zaangażowania odbiorców tak, by stali się lojalnymi klientami.
Uzyskasz plan, który w stabilny i mierzalny sposób przyczyni się do udoskonalenia komunikacji Twojej marki.
Określimy zasoby i nakłady finansowe oraz ułożymy działania w plan.
Diagnozujemy aktualne wyzwania w działaniach marketingowych w mediach społecznościowych i komunikacji zewnętrznej firmy.
Wyciągamy wnioski z zachowań zakupowych, wzorów psychologicznych klientów; szukamy jasnych wyróżników klienta na tle innych ofert i praktyk biznesowych.
Weryfikujemy założenia i wspólne opracowujemy komunikację, persony, Tone of Voice oraz bloki komunikacji do klientów. Tutaj powstaje serce całej strategii.
Opracowujemy podsumowanie w formie raportu. Dokument, który dostaniesz, składa się z rezultatów analiz, podsumowania aktualnych produktów, wniosków z przeglądu konkurencji, portretów klienta docelowego oraz rozpisania poszczególnych elementów składowych komunikacji omawianych podczas warsztatów.
Podczas finałowego spotkania przechodzimy przez główne rekomendacje i omawiamy plan działań, harmonogram i zasoby potrzebne do jego wdrożenia, udzielamy porad jak osiągnąć sukces, wprowadzając strategię w życie.
Strategia marketingowa jest niezbędna każdej firmie, która chce osiągnąć sukces na konkurencyjnym rynku. Dobrze opracowana strategia marketingowa pozwala szybciej osiągać cele biznesowe, ponieważ bezpośrednio zwiększa skuteczność sprzedaży. Wielowymiarowość procesu strategicznego prowadzi do odnalezienia odpowiedzi na kluczowe dla każdego właściciela firmy pytanie: co robić, aby sprzedawać więcej i skutecznej, efektywnie wykorzystując posiadane zasoby (z obszarów budowania produktu, sprzedaży, obsługi klienta, marketingu i PR).
W procesie przygotowania strategii:
Odpowiednio wdrożona, skuteczna strategia marketingowa bezpośrednio wpłynie na rezultaty sprzedażowe Twojej firmy.
Raport oddajemy w formie prezentacji ze szczegółowymi opisami taktycznych działań. Otrzymujesz swego rodzaju instrukcję obsługi marketingu swojej firmy. Do tego dołączamy podsumowania audytów oraz plików z KPI i budżetami, a także tablicę MIRO z podsumowaniem działań konkurencji na Twoim rynku. Raport zawiera skróty najważniejszych danych, wniosków i rekomendacji, dzięki czemu możesz wykorzystać go jako kierunek dalszych działań dla działu marketingu i rozwoju, łącząc rozwój produktu i sprzedaży.
Ile trwa współpraca strategiczna?
Współpraca strategiczna zajmuje ok. 30 dni roboczych.
Od momentu ustalenia współpracy klient otrzymuje do wypełnienia formularze dotyczące produktu, usługi, prowadzonych działań marketingowych oraz klientów. To odpowiedni czas na nadanie dostępów do analityki, konta reklamowego i systemów, których używa firma, aby skorygować ewentualne potknięcia i zebrać wiarygodne dane.
Po otrzymaniu formularzy następuje moment, w którym w Digital Heart przeprowadzamy analizę Twojego biznesu, konkurencji i klientów, a następnie przygotowujemy spotkanie warsztatowe.
Podczas spotkania omawiamy to, co udało się ustalić i wywnioskować z otrzymanych dostępów oraz przeprowadzonych analiz. Wspólnie przyglądamy się konkurencji, tworzymy obraz person, dookreślamy komunikację produktu do klientów i finalnie opracowujemy pierwszy zarys strategii marketingowej. W spotkaniu powinny uczestniczyć nie więcej niż 3, max. 4 osoby - najlepiej z poziomu założycieli firmy oraz marketingu i komunikacji lub sprzedaży.
Po spotkaniu przygotowujemy raport w postaci ok. 120-stronicowego „poradnika” wdrożeniowego z podsumowaniem elementów lejka konwersji. Raport zawiera sugestie etapów wdrażania strategii oraz podkreśla najważniejsze aspekty, na które trzeba zwrócić uwagę w trakcie realizacji.