Zobacz, jak Fabryka Rozsady o 200% zwiększyła swoje przychody, gdy sezon był jeszcze w pełni
Kim był nasz klient?
Fabryka Rozsady to polska marka, która od 2020 roku prowadzi sprzedaż nasion i samodzielnie wyprodukowanych roślin za pomocą strony internetowej fabrykarozsady.pl. W ofercie klienta znajdują się sadzonki warzyw, ziół i owoców oraz nasiona, krzewy owocowe, mikroliście, a także już skompletowane zestawy uprawowe, autorskie nawozy i inne akcesoria niezbędne do uprawy.
Zajmując się produkcją roślin, firma musiała stawić czoła dwóm kluczowym problemom. Po pierwsze, jej produkty były podatne na zepsucie i szybki wzrost, co sprawiało, że niezwykle ważne jest zapewnienie odpowiedniego zbytu. Po drugie, sezonowa natura tego biznesu wymaga sprawnego zarządzania promocjami i wyprzedażami, aby nie pozostać z nadmierną ilością towaru w szklarni. To właśnie z tymi wyzwaniami zgłosił się do nas klient.
Jaki był cel klienta, gdy do nas przyszedł?
Kiedy klient zgłosił się do Digital Heart, postawił na dwa główne cele do zrealizowania podczas współpracy:
- wygenerowanie jak największej liczby klientów, którzy kupią rośliny w przedsprzedaży, aby wyprzedzić konkurencję i zapewnić sobie odbiorców pierwszych roślin;
- zoptymalizowanie procesów marketingowych, które pozwolą osiągnąć wyznaczony obrót – 2x większy niż w 2022 roku.
Jakie działania wdrożyliśmy podczas współpracy?
Na działania sprzedażowe wpływa wiele aspektów marketingu, dlatego zdecydowaliśmy się działać wielokanałowo. Na podstawie wiedzy od klienta na temat sprzedaży w poprzednich sezonach i własnego researchu wspólnie opracowaliśmy plan działania uwzględniający równoległe wykorzystanie takich obszarów jak:
- Automatyzacje e-mail marketingowe: Oprócz standardowych rozwiązań e-mail marketingowych dla e-commerce jak ścieżka newsletterowa czy porzucony koszyk, wdrożyliśmy również zaawansowane automatyzacje, obejmujące 72 automatyczne wiadomości e-mail, uzależnione od zachowań konsumenta na stronie i segmentacji grup odbiorców. Pozwoliło to uzyskać 10% przychodu z samych działań e-mail marketingowych w 2023 roku.
- Kampanie płatne na Google, Facebook, Linkedin i TikTok: Przeprowadziliśmy skuteczne kampanie reklamowe na różnych platformach, zwracając szczególną uwagę na kanały płatne, które przynosiły najlepsze wyniki – aż 35,8% użytkowników trafiło do sklepu dzięki kampaniom w wyszukiwarce, a z płatnego ruchu na social mediach przyszło kolejne 20,3% klientów.
- Dedykowane landing page zgodne z sezonowością produktów: Stworzyliśmy dedykowane strony docelowe (landing page), odpowiadając za wszystkie etapy produkcji: przygotowanie tekstów i grafik, zaprojektowanie i zbudowanie strony oraz podłączenie analityki. Promowanie landing pages ściśle połączyliśmy z sezonowym kalendarzem produktów, aby zmaksymalizować sprzedaż wtedy, kiedy jest pora na ich najlepsze wykorzystanie.
- Grafiki reklamowe i teksty do kampanii sezonowych: Przez cały okres współpracy przygotowywaliśmy grafiki reklamowe, uwzględniające branding klienta i sprzedażowe treści do kampanii sezonowych, które przyciągnęły uwagę klientów w kolejnych akcjach.
- Regularne wysyłki e-maili edukacyjnych i sprzedażowych: Kontynuowaliśmy regularne wysyłki e-maili, dostarczając klientom zarówno cenne informacje edukacyjne, jak i oferty sprzedażowe. Dzięki temu marka nie tylko zwiększyła sprzedaż z wykorzystaniem tego kanału, ale też sukcesywnie budowała swój wizerunek jako ekspertów, dostarczających wartościowych dla odbiorców treści.
- Wsparcie analityczne i propozycje rozwiązań: W trakcie współpracy monitorowaliśmy także wyniki bieżących kampanii, korzystając z danych z systemów analitycznych – m.in. przygotowaliśmy dashboard w Looker Studio i przeprowadziliśmy głęboką analizę e-commerce, uwzględniającą takie dane jak: najlepsze produkty, kategorie sklepu, godziny i dni najlepszej efektywności zakupowej. Monitorowaliśmy na bieżąco efektywność wykorzystywanych kodów rabatowych i ogólne KPI e-commerce, jak: powracalność klientów, średni koszyk oraz wartość zakupów. Na podstawie wniosków z analizy danych proponowaliśmy kolejne działania, które miały na celu poprawę wyników sprzedażowych.
Jakie były efekty współpracy?
Dzięki zaangażowaniu w optymalizację działań marketingowych w różnych obszarach założony przez klienta wynik sprzedażowy osiągnęliśmy już 10 lipca – kiedy sezon był jeszcze w pełni. Do końca sierpnia 2023 roku firma odnotowała 255% sprzedaży w porównaniu do ubiegłego roku – a przecież sezon sprzedażowy jeszcze się nie skończył!
Dobre zaplanowanie lejka konwersji pozwoliło osiągnąć przychód z poprzedniego roku już w wyniku kampanii przedsprzedażowej – przed startem regularnej sprzedaży (do połowy kwietnia 2023 r.).
Dzięki optymalizacji automatyzacji mailowych zwiększyliśmy otwieralność maili z 46% na 55%, poprawił się również wskaźnik klikalności (CTR) z 20,7% na 27,1%. Dostosowanie treści i optymalizacja ścieżek umożliwiły również obniżenie współczynnika odrzuceń maili (bounce rate) z 5,17% na zaledwie 0,98%.
Z kolei odpowiednie targetowanie reklam przyczyniło się do wzrostu liczby użytkowników strony o 166%. Klienci trafiali do sklepu z 3 głównych źródeł:
- paid search – 35,8%,
- paid social – 20,3%,
- organic search – 15%.
Rozwiązania, które wdrożyliśmy wspólnie z klientem, przyczyniły się nie tylko do optymalizacji procesów marketingowych e-commerce, ale przede wszystkim do osiągnięcia założonego KPI przed czasem – przed końcem wysokiego sezonu sprzedażowego. Nasza strategia oparta na danych i wielokanałowa kampania przyniosły spektakularne rezultaty, spełniając oczekiwania klienta i przynosząc konkretne korzyści finansowe.