Jak znaleźć najlepszą agencję marketingową dla swojej firmy?

Wiktoria Drozd
CEO Digital Heart
Spis treści

Poszukiwanie odpowiedniej agencji marketingowej dla swojej firmy może być trudnym zadaniem – w końcu chcesz znaleźć partnera, który wesprze Cię w coraz skuteczniejszym działaniu Twojego biznesu, prawda? Wybór właściwej agencji marketingowej to kluczowy krok dla Twojej firmy, ponieważ odpowiednia firma może pomóc Ci w osiągnięciu sukcesu, zwiększeniu sprzedaży, zbudowaniu rozpoznawalności marki i osiągnięciu przewagi konkurencyjnej. Jak wybrać agencję marketingową? Jakich usług możesz od niej oczekiwać? Na co zwracać uwagę w rozmowach dotyczących współpracy w obszarze marketingu internetowego? Najważniejsze aspekty zebraliśmy dla Ciebie poniżej!

Czym jest agencja marketingowa?

Definicja agencji marketingu

Agencja marketingowa to profesjonalna firma lub przedsiębiorstwo specjalizujące się w świadczeniu różnorodnych usług marketingowych, które mają na celu promocję i wzrost rozpoznawalności marki klienta. Głównym zadaniem zespołów marketingowych specjalistów jest dostarczanie klientom skutecznych rozwiązań, które pomogą im osiągnąć pożądane cele biznesowe. Na codzienną pracę agencji marketingowej składa się badanie i analiza rynku, identyfikacja grup docelowych, opracowywanie strategii promocyjnych, tworzenie treści marketingowych, planowanie kampanii reklamowych, zarządzanie budżetem marketingowym oraz monitorowanie i optymalizacja działań w celu maksymalizacji efektywności.

Typy agencji marketingowych

Istnieje wiele różnych typów agencji marketingowych, które specjalizują się w różnych obszarach i w związku z tym oferują różne zakresy działań. Na początku poszukiwania agencji dla swojej firmy musisz odpowiedzieć sobie na pytanie o to, jakie działania chcesz oddelegować. 

Zobacz, jakie najpopularniejsze typy agencji marketingu spotkasz obecnie na rynku:

Jak widzisz, wśród firm zajmujących się marketingiem znajdziesz te o profilu ogólnym lub ograniczającym się do jednego obszaru (social media, maile czy SEO). Jeśli nie szukasz podwykonawców, ale partnerów do rozwoju swojego marketingu, postaw na kompleksową agencję marketingową, która oferuje kompleksowe usługi: od strategii przez przygotowanie niezbędnych assetów po prowadzenie kampanii. W gronie agencji marketingu internetowego możesz też szukać firm zajmujących się działaniami dla konkretnego grona klientów, np. agencje marketingowe dla startupów, agencje marketingowe dla firm e-commerce czy agencje marketingowe dla małych firm.

Agencja marketingowa – oferowane usługi

Przyjrzyjmy się teraz w detalach usługom marketingowym, z jakich możesz skorzystać dzięki współpracy z agencją. Najczęstsze działania marketingowe oferowane przez dobre agencje to opracowanie strategii, stworzenie i pozycjonowanie stron internetowych, działania z zakresu e-mail marketingu i automatyzacji, prowadzenie kampanii reklamowych oraz content marketing.

Strategie marketingowe i strategie komunikacji

Usługi agencji marketingowej związane z opracowywaniem kompleksowych strategii marketingowych i komunikacyjnych obejmują takie działania jak: badanie rynku, audyt konkurencji, identyfikacja grup docelowych, ustalanie celów marketingowych oraz wybór odpowiednich taktyk i kanałów komunikacji. Opracowanie strategii jest kluczowe dla sukcesu podejmowanych działań marketingowych, ponieważ możemy wtedy najlepiej dopasować je do oczekiwanych rezultatów biznesowych.

Strony internetowe i pozycjonowanie

Firmy marketingowe zajmują się projektowaniem i tworzeniem atrakcyjnych, responsywnych stron internetowych, które są zoptymalizowane pod kątem SEO, aby zwiększyć ich widoczność w wyszukiwarkach. Agencja może również przeprowadzić audyt Twojej obecnej strony i zająć się jej optymalizacją, aby poprawić jej pozycje w wynikach organicznych.

Content marketing

Działania w obszarze content marketingu służą tworzeniu wartościowych treści dla grupy docelowej klienta. Przygotowywane materiały mogą mieć formę, m.in. artykułów blogowych, e-booków, infografik, filmów, a także mogą być wykorzystywane do prowadzenia profili w różnych social mediach (np. Facebook, Instagram, TikTok, Pinterest). Dzięki odpowiedniemu contentowi marka może zwrócić uwagę nowych obserwatorów, budować świadomość i lojalność wśród swoich klientów oraz angażować odbiorców i generować nowe leady.

Performance marketing

Celem działań w obszarze performance marketingu jest osiągnięcie konkretnych celów biznesowych, takich jak generowanie leadów, sprzedaż online, konwersje itp. W kampaniach prowadzonych przez agencje reklamowe wykorzystuje się różne kanały, takie jak płatne reklamy w wyszukiwarkach (np. Google Ads, Bing), reklamy w sieciach społecznościowych (np. Facebook Ads, TikTok Ads) i remarketing, aby maksymalizować wyniki marketingowe.

E-mail marketing i automatyzacje

Agencja marketingowa oferuje często również usługi związane z tworzeniem skutecznych kampanii e-mailowych, zarządzaniem listami mailingowymi, segmentacją odbiorców oraz tworzeniem automatyzacji, które umożliwiają wysyłanie spersonalizowanych wiadomości w odpowiednim momencie, zwiększając zaangażowanie i efektywność działań marketingowych.

Zalety współpracy z agencją marketingową

Ekspertyza i wiedza specjalistyczna

Agencje marketingowe posiadają doświadczenie i wiedzę w zakresie różnorodnych dziedzin marketingu, takich jak strategie marketingowe, SEO, reklama w mediach społecznościowych, content marketing, analiza danych itp. Przy współpracy zyskujesz więc szansę na dostęp do ekspertów i sprawdzonych rozwiązań, których samodzielne wypracowanie zajęłoby dużo więcej czasu. 

Ścisłe monitorowanie wyników i analiza danych, które przekładają się na wzrost konwersji

Agencje marketingowe są w stanie skrupulatnie monitorować i analizować wyniki swoich działań. Dzięki temu możesz uzyskać szczegółowe raporty i analizy, które pomogą Ci zrozumieć skuteczność swoich kampanii oraz wprowadzić ewentualne modyfikacje, aby osiągać coraz lepsze rezultaty. Ponadto, specjaliści, którzy patrzą na Twój biznes z zewnątrz, mogą dostarczyć Ci cennych insightów oraz obiektywnie dobrać techniki i strategie, które zwiększą skuteczność Twoich działań marketingowych.

Dostęp do nowych technologii

Najlepsze agencje marketingowe mają także dostęp do wielu zaawansowanych narzędzi i technologii, które jeszcze dokładniej zoptymalizują efektywność Twoich działań marketingowych. Dzięki współpracy będziesz mógł więc skorzystać z profesjonalnych narzędzi do analizy danych (np. Looker Studio, Klavyio), monitorowania mediów społecznościowych (np. Brand24), optymalizacji SEO (np. Google Search Console) i wielu innych, zwłaszcza z obszaru sztucznej inteligencji, który obecnie rozwija się bardzo szybko. Samodzielnie w swojej firmie raczej nie śledzisz tego na bieżąco, prawda?

Oszczędność czasu i zasobów

Outsourcing działań marketingowych do agencji pozwala Twojej firmie zaoszczędzić czas i zasoby. Zamiast zatrudniać i szkolić własny zespół marketingowy, możesz skorzystać z ekspertyzy agencji, która ma już odpowiednie zasoby i narzędzia do przeprowadzenia skutecznych kampanii marketingowych.

Skalowalność i elastyczność działań

Agencje marketingowe są w stanie dostosować swoje usługi do zmieniających się potrzeb Twojej firmy. Bez względu na to, czy potrzebujesz krótkoterminowej kampanii reklamowej, długoterminowej strategii marketingowej czy wsparcia w określonych obszarach, z agencją możesz ustalić pożądany zakres działań i negocjować go w zależności od potrzeb – bez zmian na stanowiskach w Twojej firmie.

Jak wybrać agencję marketingową dla swojego biznesu?

Zanim zaczniesz szukać agencji marketingowej, zdefiniuj jasno swoje cele biznesowe i marketingowe. Sprecyzowanie swoich potrzeb pozwoli Ci skupić się na agencjach, które specjalizują się w obszarach, które są dla Ciebie kluczowe.

Po czym poznać dobrą agencję marketingową?

Jeśli właśnie szukasz agencji marketingowej dla swojej firmy, rzuć okiem na poniższą checklistę! Zebraliśmy na niej 5 najważniejszych obszarów, na które musisz zwrócić uwagę przy researchu i podczas rozmowy.

Jakim firmom opłaca się współpraca z agencją marketingową?

Kiedy warto podjąć współpracę z agencją marketingową? Przede wszystkim wtedy, gdy nie masz specjalistów od marketingu in-house i nie chcesz tworzyć takich stanowisk w swojej firmie. Outsourcing działań marketingowych do zespołu ekspertów pozwoli Ci uwolnić czas i uzyskać lepszy zwrot z inwestycji w marketing. W agencji marketingowej cennik dotyczy zwykle ogólnych zakresów działań, np. pakietu postów/grafik czy kampanii z określonym budżetem. Jeśli chcesz przeczytać więcej na temat kosztów zlecania działań marketingowych, zajrzyj do naszego porównania współpracy z agencją i freelancerami.

Podsumowanie

Podsumujmy krótko, na co możesz liczyć, podejmując współpracę z agencją marketingową. W Digital Heart zarządzamy i realizujemy strategie marketingowe w imieniu firmy, promujemy produkty/usługi firmy, tworząc dedykowane kampanie reklamowe w środowiskach Google, Instagrama, Pinteresta i TikToka oraz z wykorzystaniem e-mail marketingu. Zarządzamy również kanałami w wymienionych mediach społecznościowych oraz tworzymy treści na strony internetowe/firmowe blogi. A także – co niemniej ważne dla rozwoju firmy – na bieżąco analizujemy wyniki ze wszystkich działań i kampanii, a potem optymalizujemy je, żeby przynosiły jak najlepsze zyski.

Jeśli szukasz kogoś, kto kompleksowo zajmie się Twoim marketingiem – jesteś w dobrym miejscu! Zakres działań oraz ich wycena każdorazowo określamy na podstawie potrzeb naszych klientów, dlatego jeśli chcesz otrzymać ofertę dopasowaną do Twojej firmy – umów się na darmową konsultację z naszym specjalistą!

FAQ

Od czego zacząć działania marketingowe w internecie?

Aby rozpocząć skuteczne działania marketingowe w internecie, określ cele, jakie chcesz osiągnąć oraz dokładnie zdefiniuj swoją grupę docelową. Następnie opracuj kompleksową strategię, która obejmuje optymalizację pod kątem wyszukiwarek (SEO), reklamy online, aktywność na mediach społecznościowych oraz tworzenie wartościowego contentu.

Ile kosztuje agencja marketingowa?

Koszt agencji marketingowej zależy od wielu czynników, takich jak zakres usług, wielkość projektu i renoma agencji. Ceny mogą się różnić, zaczynając od kilku tysięcy złotych miesięcznie do kilkudziesięciu tysięcy złotych lub więcej, w zależności od indywidualnych potrzeb i oczekiwań klienta.

Dlaczego Agencja Marketingowa to inwestycja, nie koszt?

Współpraca z agencją marketingową jest inwestycją, ponieważ skuteczne działania marketingowe mogą przynieść znaczne zyski i wzrost sprzedaży dla firmy, przyczyniając się do jej rozwoju i sukcesu na rynku. Profesjonalne wsparcie w zakresie strategii, reklamy i promocji sprawi, że Twój zysk z działań marketingowych będzie kilkukrotnie wyższy niż koszt zatrudnienia agencji.

Jak uniknąć pułapek przy wyborze Agencji Marketingowej?

Aby uniknąć pułapek przy wyborze agencji marketingowej, warto dokładnie zdefiniować swoje cele i oczekiwania oraz sprawdzić referencje agencji, a także poprosić o przykładowe case study lub portfolio, aby ocenić ich dotychczasowe osiągnięcia. Istotne jest również jasne ustalenie budżetu, zakresu usług i terminów oraz porozumienie się na piśmie w formie umowy, aby mieć pewność, że wszystkie aspekty współpracy są jasno określone.

Darmowa konsultacja z naszym specjalistą
  • Dowiedz się, jak działamy
  • Odkryj możliwości rozwoju swojego biznesu
  • Poznaj nowe sposoby dotarcia do Twoich klientów